Witajcie po feriach
Treść
Zanim przedstawię książkowe nowości, które zapowiadałam w aktualnościach na stronie naszej szkoły, przeczytajcie informacje podsumowujące pierwsze półrocze w bibliotece.
Z analizy statystyk wynika, że czytelnicy wypożyczyli ponad 2 tysiące książek i innych materiałów bibliotecznych, co oznacza średnio ponad 4 na każdego! Oczywiście na taką średnią składają się zarówno ci, którzy wypożyczyli dużo więcej, jak też ci, którzy w ogóle nie zawitali do biblioteki bądź pojawili się tylko raz.
Stare, ale obrazowe powiedzenie mówi: Koń i jeździec mają średnio po trzy nogi ; - )
Uczniowie, którzy znaleźli się w pierwszej dziesiątce najczęściej korzystających z naszej biblioteki
w pierwszym półroczu to:
Filip Leśniak i Marlena Stępień z kl. II b,
Gabriela Muszyńska z kl. III b,
Kacper Ćwiklik, Wiktoria Świerczek oraz Bartłomiej Pyznar z kl. II a,
Jakub Kleczkowski, Jakub Szczepański-Połeć oraz Amelia McDonald z kl. Ia,
Adam Labut z kl. Ic.
Warto dodać, że to właśnie klasa Ic zajęła pierwsze miejsce pod względem średniej wypożyczeń na jednego ucznia – ponad 10 książek, a właściwie książeczek, bo przecież pierwszoklasiści dopiero rozpoczynają swoją przygodę z czytaniem i większość z nich zaczynała od systematycznego poznawania serii “Czytam sobie”, przechodząc na kolejne poziomy.
Wśród bardziej wprawionych czytelników niesłabnącą popularnością cieszą się serie przedstawione
w materiałach zamieszczonych w zakładce biblioteki w ubiegłym roku szkolnym (wejście z głównej strony szkoły przez Archiwum, warto tam zajrzeć), zwłaszcza komiksy (Scooby - Doo, Kajko i Kokosz, Asteriks), książki o zwierzętach (“Zwierzęta Oli”, “Zosia i jej ZOO”, “Zaopiekuj się mną”), detektywistyczne (“Detektyw Zagadka”, “ Biuro Detektywistyczne Lassiego i Mai”) oraz ukazujące wędrówki w czasie
i wyjaśnianie różnych tajemnic (“Magiczny domek na drzewie”, “Magiczne drzewo”, “Feliks, Net, Nika oraz …”, “Za niebieskimi drzwiami”, Skarb Troi”, “Skrzynia władcy piorunów”).
Spora grupa czytelników poszukuje również wiedzy w książkach popularnonaukowych, zwłaszcza
o kosmosie, Ziemi, klimacie i zagadnieniach ekologii, dinozaurach, zwierzętach drapieżnych, opiece nad zwierzętami domowymi, technice, motoryzacji i sporcie.
Na koniec podsumowania przypomnę, że popularyzując czytelnictwo, biblioteka przeprowadziła pasowanie pierwszoklasistów na czytelników, promowała obchody Dnia Głośnego Czytania,
a w październiku przygotowała i przeprowadziła szkolny konkurs znajomości legend i baśni, podzielony na kilka grup wiekowych, zakończony wręczeniem zwycięzcom nagród książkowych oraz zamieszczeniem informacji na głównej stronie naszej szkoły.