Psycholog dla rodziców
Treść
 
    
                                Czytanie dzieciom – codzienny rytuał, który rozwija, uspokaja i łączy
Czytanie dzieciom to jedna z najprostszych, a zarazem najskuteczniejszych form wspierania rozwoju emocjonalnego, poznawczego i społecznego. Wystarczy kilka minut dziennie, by w dziecku budować świat słów, emocji i znaczeń.
 
    
                                „Bunt dwulatka / trzylatka / ośmiolatka” i inne mity. Co naprawdę dzieje się w rozwoju dziecka?
Każdy rodzic zna to określenie – „bunt dwulatka”. Niektórzy mówią też o „buncie trzylatka”, „siedmiolatka” albo „nastolatka”. Takie pojęcia na stałe weszły do języka codziennego, ale w rzeczywistości nie opisują tego, co naprawdę dzieje się z dzieckiem.
 
    
                                Słowa, które budują świat. O mocy „dzień dobry”, „proszę”, „dziękuję” i „przepraszam” w wychowaniu dzieci i młodzieży
W świecie, w którym komunikacja staje się coraz bardziej szybka, skrótowa i często pozbawiona emocjonalnego tonu, słowa grzecznościowe — tak proste jak dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję czy przepraszam — zaczynają tracić swój codzienny blask.
 
    
                                Uzależnienia behawioralne dzieci i młodzieży – co naprawdę wiemy
Uzależnienia behawioralne to nawracające, trudne do opanowania wzorce zachowań, które są kontynuowane mimo negatywnych konsekwencji dla zdrowia, nauki i relacji. Nie dotyczą substancji, lecz czynności – np. grania w gry, korzystania z Internetu czy telefonu, hazardu.
 
    
                                Lęk separacyjny – jak pomóc dziecku, które nie chce iść do szkoły bez mamy
Wielu rodziców dobrze zna ten scenariusz: poranek zaczyna się płaczem, dziecko chwyta mamę za rękę i nie chce puścić. Skarży się na ból brzucha, prosi, by zostać w domu, albo przekonuje, że dziś nie da rady iść do szkoły.
 
    
                                Jak ustalić jasne zasady w domu, żeby dziecko chętniej współpracowało?
Wielu rodziców zna poranne i popołudniowe zmagania: dziecko nie chce odrabiać lekcji, sprzątać pokoju czy wyłączyć telefonu. Zamiast współpracy pojawia się bunt i kłótnia. W takich sytuacjach łatwo pomyśleć, że dziecko robi to złośliwie.
 
                 
					            									                 
					            									                 
					            									                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                