Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Letnia półkolonia w Szkole Podstawowej nr 1 w Gorlicach

Treść

Turnus I : od 11 lipca do 15 lipca 2022 r.

Turnus II : od 18 lipca do 22 lipca 2022 r.

Każdy turnus liczył pięćdziesięciu uczestników.

Kierownik półkolonii: p. Waldemar Pyznar

Wychowawcy półkolonii: p. Alina Dajek, p. Magdalena Gajewska, p. Sylwia Danicz

Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami naszych wspólnie spędzonych dni:

Letnia półkolonia Jedynki!

Turnus I

Dzień pierwszy turnusu pierwszego:

Letnią półkolonię w Szkole Podstawowej nr 1 zaczęliśmy wizytą w " Starej Baśni" w Grybowie. Zwiedzaliśmy muzeum zamkowe a w nim czterometrowe mury połączone basztami. Mogliśmy tam zamienić się w księżniczkę, króla lub rycerza. Poznaliśmy rodzinę smoka Grynbosa, zapoznaliśmy się
z życiem w średniowiecznym grodzie, piekliśmy podpłomyki i szaleliśmy w Miasteczku Zabaw.
Dzień pierwszy z pewnością zaliczyć możemy do udanych.

Dzień drugi turnusu pierwszego:

Wtorek spędziliśmy bardzo interesująco. Zaczynając od zabaw integrujących grupę i na zabawach kończąc.
Czekały na nas dwie atrakcje.

Pierwsza to warsztaty ceramiczne prowadzone przez p. Katarzynę Kluz, podczas których tworzyliśmy
z gliny niezłe cuda.

Druga atrakcją- kino Kolory i film "Buzz Astral"- super bohater i grupa jego przyjaciół wystrzelili nas
w kosmos. Kolejny dzień za nami.

Dzień trzeci turnusu pierwszego:

Mówią, że aktywność fizyczna wydziela endorfiny - hormony szczęścia. Potwierdzamy! Dziś cały dzień spędziliśmy szalejąc w parku linowym w Siarach. Zabawa była przednia. Każdy mógł dobrać trasę do własnych możliwości, a niektórzy pokonali nawet głęboko skrywane słabości i lęki. Warto zaznaczyć, że trasę do parku pokonaliśmy pieszo. Brawo MY! Po powrocie do szkoły czekał nas pyszny obiad... repetom nie było końca.

Dzień czwarty turnusu pierwszego:

Obowiązkowo dzień rozpoczęty od zabaw z piłką na szkolnej hali sportowej. Zaraz po śniadaniu wyruszyliśmy do wioski indiańskiej HOOKA HEY w Kunowej. Czekało tu na nas mnóstwo niespodzianek: mini zoo, tańce hulańce, konkurencje sportowe, dmuchańce, przejażdżki konne, a dodatkowo pyszna kiełbaska... dla każdego coś dobrego! Szczęśliwi wróciliśmy do szkoły gdzie zjedliśmy smaczny obiad i bawiliśmy się wspólnie aż do zakończenia dnia.

Dzień piąty turnusu pierwszego:

Ostatnie spotkanie turnusu pierwszego. Wyruszyliśmy dziś na wyjątkową wycieczkę do Biecza. Zapytacie dlaczego wyjątkową? Po pierwsze i najważniejsze: magiczne miasteczko Biecz, a w nim spotkanie z katem, zwiedzanie muzeum i warsztaty strzelania z łuku. Przenieśliśmy się o kilkaset lat wstecz i była to podróż interesująca, fascynująca, chwilami nawet zabawna.

Po drugie do Biecza jechaliśmy autobusem komunikacji miejskiej, dla wielu z uczestników półkolonii była to pierwsza taka podróż. W tym miejscu pozdrawiamy kierowców i innych pasażerów.

Po powrocie do Gorlic czekała na nas słodka niespodzianka- LODY!

Turnus II

Półkolonia Jedynki, dzień pierwszy turnusu drugiego.

Wielka wyprawa na Ferdel - szczyt, na którym znajduje się drewniana wieża widokowa. Doprowadził nas do niej szlak zielony. Trasa nie należała do najłatwiejszych, jednak wszyscy pokonali ją dzielnie. Trud się opłacił, ponieważ widoki były piękne!!! Na szczycie wieży każdy otrzymał pamiątkową pieczątkę. Zmęczeni, ale szczęśliwi, z lekko ubłoconymi butami, wróciliśmy do bazy.

Półkolonia Jedynki, dzień drugi turnusu drugiego:

UWAGA REKORD! Nasze mądre zegarki pokazały dziś prawie 12 kilometrów!!!!
Pieszo dotarliśmy do stadniny koni Galopada w Kobylance. A tam: ŚWIETNA ZABAWA!!! Jazda konna, karmienie kóz, trampolina, huśtawki, hamak, wspinaczki i coś dla głodnych: kiełbaski! Dla każdego coś dobrego, aż nie chciało się wracać.

Półkolonia Jedynki, dzień trzeci turnusu drugiego:

Wyjazd do Nowego Sącza i wyczekiwany przez wszystkich park trampolin "Jump Mania". Był to fantastyczny czas skakania! Mogliśmy tam powalczyć z grawitacją. Na dwóch strefach: profesjonalnej i rekreacyjnej czekały na nas trampoliny, ninja warrior, slum dunk, strefa gladiatorów, fasttrucki, trampolinowa rynna, doły z gąbkami oraz skoki z różnych wysokości. Zabawa do utraty tchu!

Półkolonia Jedynki, dzień czwarty turnusu drugiego:

Dziś czas spędzony w Gorlicach. Przed południem odbył się seans filmowy w kinie KOLORY. Film  "O Yeti" o przyjaźni między nastolatkami a magicznym stworzeniem Yeti.
Po pysznym obiedzie mieliśmy interesujące warsztaty: "Jak zrobić slime?". Teraz każdy z nas posiada już taką umiejętność. Dzień zakończyliśmy wspólną zabawą!

Półkolonia Jedynki dzień piąty, ostatni:

Wszystko co dobre szybko się kończy.

Naszą Półkolonię zakończyliśmy wycieczką do Ciężkowic gdzie wraz z przewodnikami zwiedzaliśmy "Skamieniałe Miasto" i poznawaliśmy legendę każdej napotkanej po drodze skały. Rozwiązywaliśmy zagadki, łamigłówki i krzyżówki za co nagrodzeni zostaliśmy pieczątkami i naklejkami. Dziś też mogliśmy wydać troszkę pieniążków i zakupić pamiątki. Wizytę w Ciężkowicach zakończyliśmy w Parku Zdrojowym. Idealne miejsce w tak upalny dzień- woda, chłodna woda, duuuuużo wody!!!.

A po powrocie do Gorlic -LODY!!! Mniammm.

Dziękujemy Wam Kochane Dzieciaki za wszystkie wspólne dni, za pokonane kilometry, wspólne śniadania, obiady, podwieczorki, za uśmiechy i krzyki również!

Jesteście prawdziwymi słoneczkami w żółtych czapeczkach!

Życzymy Wam udanego i bezpiecznego wypoczynku! Ładujcie baterie i do zobaczenia we wrześniu!!!!!!