Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Szkolna wycieczka do Zamościa

Treść

W dniach 20 – 21 października 2022 r. klasa VIII b oraz sześć osób z VI b wybrała się na dwudniową wycieczka do Zamościa oraz Zwierzyńca.

Nasza przygoda rozpoczęła się o godzinie 7.00, gdy na parkingu kościelnym wszyscy zebraliśmy się, będąc już gotowi i w pełni przygotowani na nasz wyjazd. Po czterech godzinach spędzonych na długich rozmowach, słuchaniu muzyki oraz w dobrych nastrojach dotarliśmy do Bram Zamościa, gdzie przywitała nas uśmiechnięta pani przewodnik. Na starcie oprowadziła nas po twierdzy oraz murach obronnych opowiadając niezwykle ciekawą historię miasta Zamościa. Zwiedziliśmy Muzeum Fortyfikacji i Broni. Kolejnym etapem wycieczki była Prochownia gdzie mieliśmy okazję obejrzeć ciekawą prezentację multimedialną „Historia twierdzy i miasta Zamość”. Następnie udaliśmy się pod zamojską katedrę, która  jest jedną z  najwspanialszych polskich świątyń. Zaprojektował ją Bernardo Morando, a fundatorem był Jan Zamoyski. Uczniowie mieli okazję obejrzeć również spiżowy pomnik założyciela miasta, który stoi przy ulicy Akademickiej, przed pałacem ordynatów i jest dziełem profesora Mariana Koniecznego. Kolejnym miejscem, które odwiedziliśmy był Rynek Wielki Starego Miasta, gdzie mogliśmy podziwiać unikalną architekturę Miasta Idealnego. Przewodnik opowiedział nam o dziejach miasta, architekturze, ciekawostkach związanych z Zamościem. Po pasjonującej i wyczerpującej wędrówce udaliśmy się na obiad. Potem pojechaliśmy do Hotelu Polak, gdzie zakwaterowaliśmy się w pokojach oraz zjedliśmy pyszną pizzę. Wieczór spędziliśmy na grach, rozmowach i wspólnej zabawie. Następnego dnia, po śniadaniu wyruszyliśmy w dalszą drogę. W Józefowie, zahaczyliśmy o wieżę widokową, z której roztaczał się piękny widok na Józefów i okolice. Po tej atrakcji pojechaliśmy dalej, do Zwierzyńca gdzie spacerowaliśmy po stawach Echo. Następnie udaliśmy się do Kościoła pw. św. Jana Nepomucena w Zwierzyńcu potocznie zwany “na wyspie” lub “na wodzie” jest jednym z najbardziej charakterystycznych zabytków Zwierzyńca i całego Roztocza. Podczas wycieczki przejechaliśmy wiele kilometrów i bawiliśmy się doskonale. Wycieczka stanowiła też okazję do integracji uczniów, wspólnej zabawy. Pełni wrażeń oraz zdobytej wiedzy szczęśliwie wróciliśmy do domu.